Thursday, 3 December 2015

Berat hati

Luka yang lama belum sempat pulih
Datang pula masalah baru.
Kadang tertanya juga

Wei salah aku ke jadi macam ni?
Aku ke punca benda ni semua berlaku

Rindu yang dulu dulu
Rindu setiap kali bila ada masalah
Orang pertama yang saya cari adalah awak
Tapi sekarang.
Rasa lain, lain sangat

Bilamana mana cuba untuk lelapkan mata
Mula terfikir " semua ni salah aku ke?"
Tak faham sungguh.

Kali keberapa percaturan semakin salah
Luka yang dulu belum terubat datang lagi luka baru

Sekarang siapa nak tampal balik luka ni
Sekarang siapa lagi nak dengar cerita sedih sedih tu 
Sekarang siapa lagi nak cakap " takpe la saya kan ada"
Rindu tapi benda tak akan jadi seperti dulu kan?

Thursday, 30 July 2015

spesis kawan

Agak lama dah perhati kan benda macam ni.
Ke yun sorang je yang perasan?
Spesis kawan yang kejap datang kejap pergi tu macam biasala
Tapi jenis kawan yang kau anggap dia kawan baik
Tapi dia krikk krikkk lebih kan pakwe dia.
Ke yun dulu pun cemtu ( tanya je)
Spesis yang macam ni bukan tak suka
Tapi bosan wei, macam hidup kau dengan bf kau je.

Ramai juga kawan yun yang ada pakwe okay je dengan kawan kawan
Dan ada ramai juga yang lebihkan pakwe tettttt
Orang kata itu macam hal peribadi
Mungkin dia ada sebab cemtu so dia layan kawan kawan dia biasa je
Cuma untuk kau yun, sabar je la
Mungkin ada hikmah.
Senangkan hati orang selagi mampu.

Friday, 3 July 2015

once

Secara jujurnya aku dah benci untuk berkawan
Opss bukan taknak tapi sikap percaya pada orang ni
Buatkan diri kadang kadang menyampah

Aku tahu masa aku gaduh dulu
Ada yang report dekat dia tentang aku
Sekarang kau dah puas belum kawan?
Lupa aku tak layak nak bahagia macam korang.

Dan secara jujurnya aku pun bosan
Nak tengok perangai yang bajet baik kau tu.
Sumpah bosan.


Tuesday, 30 June 2015

Degil

Masa aku tulis entry ni
Aku mula terfikir memang dekat dunia ni tak ada ke
Yang faham perangai aku.

Kadang kadang sedar yang diri ni
Memang degil sangat degil
Jangan cabar tahap kedegilan aku
Owh lupa hari ni puasa tapi dari semalam aku tak jamah sebutir nasi.

Bukan kuat tapi ego aku kuat.
Kan dah cakap tadi aku ni degil.
Macam mana lah nanti orang nak tahan dengan aku
Kalau degil macam ni aku selalu memberontak
Kau dapat bayangkan?
Kuat dugaan untuk kali ini
Harap Allah bagi lagi kekuatan
Untuk tempuh satu satu.

Friday, 19 June 2015

rindu mungkin

Tak penat ke hari hari doa sebut nama dia.

Sebab sayang aku selalu ingat dia.
Ingat untuk dua dua berubah.

Thursday, 18 June 2015

Alhamdulilah

Terima kasih pada mana yang sudi untuk terus berkawan.
Terima kasih terus terus bagi semangat
Terima kasih kerana selalu ada

Satu hari nanti tuhan pasti akan membalas jasa baik kalian
Kepada mana mana yang pernah hadir dan sekarang pergi.

Terima kasih untuk perkenalan
Terima kasih pernah hadir

Sunday, 7 June 2015

Mulut murai

Bila manusia sibuk nak jadi tuhan,
kononnya dia sahaja yang benar
Tahu tak hidup ni tak selalu indah
Dua tahun setengah bergelut
Kadang manusia ni tak faham.

Fikirnya mudah,
Dua tahun setengah paksa diri untuk belajar.
Bukan apa, itu je jalan nak betulkan
Attitude yang dari tak betul jadi betul.

Makcik, saya diam
Bukan sebab saya tak peramah
Tapi malas nak bercakap.
Nanti cakap terasa pula kurang sopan.

Dua tahun setengah tadi saya belajar.
Bagi la saya habiskan masa dengan family.
Ada rezeki kerja tu datang.

Cuma saya nak pastikan.
Makabah saya cukup ilmukan kami adik beradik.
ilmu tu penting.
Jadinya kami sekeluarga tak perlu dengar
Mulut puaka dari orang yang entah
Diri sendiri betul atau tidak.

Dari kami sekeluarga hidup susah.
Sampai sekarang kami bahagia dengan hidup sederhana ni.



Wednesday, 13 May 2015

Rindu

Degil sebab tu rindu macam ni.

Friday, 16 January 2015

penantian

Saya boleh janji tunggu awak

Asalkan awak tak bagi hati awak dekat orang lain.

Saya sayang awak