Sunday, 17 November 2013

tahu tak apa bezanya kawan dengan lawan

kadang kadang kita tak sedar yang kita cuba untuk mencari lawan
dan dalam kita berkawan sebenarnya
ada segilintir mereka adalah lawan kepada kita.

aku menjengkelkan,aku bukan penghibur apatah lagi seorang yang baik
kau cakap aku apa yang kau nak
sebab dalam masalah ni kawan adalah lawan
aku benci nak lawan
sebab aku rindu kita pernah berkawan
tapi kau tahu sakit bila kawan sendiri cakap
"you treat me like i don't have feeling like any one"
ni yang aku cakap orang yang baling tahi ke muka kita
aku dah cakap orang macam ni
memang selalu menyialkan apa yang aku rasa

kau tahu apa yang aku fikir?
kau tahu apa yang aku buat untuk kau gembira?
kau tahu aku cuba kuat?
kau tahu aku tipu bila kau tanya masalah aku?

jadi sebagai mukadimah nya senang aku ungkap
kalau kau rasa aku buat kau macam tu
jangan nak menyialkan perasaan orang lain

aku cakap sebab aku tahu
memang aku layan kau kadang kadang agak keterlaluan
jadi disini aku definisikan aku pun menyialkan perasaan kau
tapi aku tak pernah cakap

kau tahu apa rasa sakit ditinggalkan?
kau tahu apa rasa bila orang yang kau percaya baling tahi dekat muka?
kau tahu apa yang aku cuba sampaikan dalam bait bait kata aku?

aku terjemahkan dalam erti kata yang ringkas
kau tak kenal aku
dan kau dah mulai putus asa
bila aku cuba tunjuk diri aku yang sebenar
kau dah mula menyampah
dan lepastu kau luah apa yang kau tak puas hati.

jadi manusia itu jangan selalu untuk
mendefinasikan apa yang tersirat dan yang tersurat
apa yang kau tahu jangan kau tafsirkan
membabi buta sebab benda tu kau akan rasa dikemuadian hari

akhir kata sebagai pengajaran
jangan selalu membaling tahi dimuka orang kalau taknak orang baling tahi dimuka sendiri

benda ni ko tafsir la sendiri tak tahu p google sana !