Sunday 7 June 2015

Mulut murai

Bila manusia sibuk nak jadi tuhan,
kononnya dia sahaja yang benar
Tahu tak hidup ni tak selalu indah
Dua tahun setengah bergelut
Kadang manusia ni tak faham.

Fikirnya mudah,
Dua tahun setengah paksa diri untuk belajar.
Bukan apa, itu je jalan nak betulkan
Attitude yang dari tak betul jadi betul.

Makcik, saya diam
Bukan sebab saya tak peramah
Tapi malas nak bercakap.
Nanti cakap terasa pula kurang sopan.

Dua tahun setengah tadi saya belajar.
Bagi la saya habiskan masa dengan family.
Ada rezeki kerja tu datang.

Cuma saya nak pastikan.
Makabah saya cukup ilmukan kami adik beradik.
ilmu tu penting.
Jadinya kami sekeluarga tak perlu dengar
Mulut puaka dari orang yang entah
Diri sendiri betul atau tidak.

Dari kami sekeluarga hidup susah.
Sampai sekarang kami bahagia dengan hidup sederhana ni.



No comments: