Sunday 16 February 2014

Tarik tali

Dulu dulu,
Kau selalu tabur janji manis
Janji yang buat aku tiap hari makin sayang.

Ada satu hari tu,
Soalan yang paling mudah
Telah aku tanya pada kau
Dan jawapan itu paling sakit,
Paling terkilan.

Semua janji yang kau tabur tadi
Macam di ragut ragut 

Kau kata 
Tolong la pergi,
Aku tak sayang kau,
Tolongla faham,
Kau boleh move on.



Kini
Kau tahu ,
Lagi sikit je 
100 peratus aku boleh move on

Secara fizikal memang aku
Tak boleh lawan kau

Janji kau yang manis manis tadi
Macam baja taik kambing
Terlalu mudah ia menyerap
Lalu menghasilkan
Bunga bunga yang mekar


Kau tahu aku sayang kau
Kau tahu aku terhegeh hegeh
Kau tahu aku cinta mati untuk kau



Namun apa yang kau bagi kini
Tak sewangi mula mula kita kenal

Aku benci untuk membenci kau
Tapi aku kena berpura pura yang
Kau kini memang tak sayang aku.

Nota kaki:kau akan terima apa yang pernah kau lakukan.Aku pasti





Atas katil bilik tun puteri.

No comments: